Thursday, August 27, 2015

Teaching English to Dyslexic Students





Εχθές στο Grand Hotel Palace πραγματοποιήθηκε μια ομιλία σχετικά με τη δυσλεξία και  πως μπορεί κάποιος να διδάξει Αγγλικά στους  μαθητές αυτούς. Οι μαθητές αυτοί σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο απο τους υπόλοιπους γιατί τις εντολές για αυτές τις ικανότητες τις δίνει διαφορετικό μέρος του εγκεφάλου απο ότι οι υπόλοιποι μαθητές.

Επίσης όλη τη διαδικασία την αναλαμβάνει ένα μέρος του εγκεφάλου (μεγαλύτερο απο τους υπόλοιπους) αλλά αυτό το μέρος κουράζεται περισσότερο αφού κάνει τη δουλειά μόνο του.
Οι υπόλοιποι μαθητές μοιράζουν τις εργασίες σε διάφορα μέρη του εγκεφάλου άρα μοιράζεται η εργασία και είναι πιο εύκολα καταννοητή. (σκεφτείτε ως παράδειγμα έναν dual core επεξεργαστή και έναν απλό).

Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό είναι πως η δυσλεξία βρίσκεται σε αναλογία 3 Αγόρια / 1 Κορίτσι

Τα παιδιά αυτά καταλαβαίνουν καλύτερα την ξένη γλώσσα, μέσα απο δραστηριότητες, παιχνίδι και τραγούδι. Τα Αγγλικά είναι μια πάρα πολύ δύσκολη γλώσσα για κάποιον δυσλεκτικό μαθητή λόγω των πολλών ιδιαιτεροτήτων και εξαιρέσεων που έχει καθώς και οτι είναι αρκετά δύσκολο να "προβλέψεις" πως διαβάζεται μια λέξη.

Για αυτό θα δείξουμε 2 τρόπους ανάγνωσης με τρόπο που ένας δυσλεκτικός μαθητής θα καταλάβαινε καλύτερα.... με τραγούδι! :)


1. Κανόνας: Όταν έχουμε 2 φωνήεντα μαζί, διαβάζουμε το πρώτο μόνο, όπως ακούγεται όταν λέμε την αλφαβήτα.
πχ το a διαβάζεται έι
το i ;διαβάζεται άι

άρα το meat διαβάζεται μιτ ---> διαβάζω το e και παραλείπω το a
αντίστοιχα το say διαβάζεται σέι




2. Κανόνας: Όταν η λέξη τελειώνει με e αυτό δε διαβάζεται και δίνει τη δύναμή του αλλού

πχ sit διαβάζεται σιτ
ενώ site διαβάζεται σάιτ  δηλαδή το i το διαβάζω όπως στην ΑΒ




Μετά απο αυτά τα βιντεάκια στοιχηματίζω οτι δε θα ξαναξεχάσετε αυτούς τους 2 κανόνες!