Thursday, March 19, 2015

Δείτε πως με 25 ερωτήσεις μπορείτε να μάθετε τι γίνεται στο σχολείο του παιδιού σας


Για αρχή να ξεκαθαρίσω πως δε γίνεται οι ερωτήσεις να γίνουν όλες μαζί ή οτι όλες λειτουργούν σωστά. Παρ' όλα αυτά για τον δημιουργικό γονέα είναι μια αρχή για να δημιουργήσουν τις δικές τους.

  • 1. Ποιό ήταν το καλύτερο πράγμα που έγινε στο σχολείο σήμερα; (ποιό ήταν το χειρότερο;)  
  • 2. Πες μου κάτι που σήμερα σε έκανε να γελάσεις.   
  • 3. Αν μπορούσες να διαλέξεις, με ποιον θα καθόσουν μαζί στην τάξη; (με ποιον δε θα καθόσουν με τίποτα; Γιατί   
  • 4. Ποιο σημείο (χώρος) του σχολείου είναι το πιο σούπερ;  
  •  5. Πες μου μια περίεργη λέξη που άκουσες σήμερα. (Ή κάτι περίεργο που είπε κάποιος)  
  •  6. Αν έπαιρνα τηλέφωνο τη δασκάλα σου απόψε, τι θα μου έλεγε για σένα;  
  •  7. Με ποιον τρόπο βοήθησες κάποιον σήμερα;  
  •  8. Με ποιον τρόπο σε βοήθησε κάποιος σήμερα;  
  •  9. Πες μου κάτι καινούργιο που έμαθες σήμερα.  
  •  10. Ποια στιγμή ήσουν πιο χαρούμενος σήμερα;  
  • 11. Ποια στιγμή βαρέθηκες πιο πολύ σήμερα;  
  •  12. Αν εμφανιζόταν ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο στην τάξη σου για να πάρει κάποιον, ποιος θα ήθελες να ήταν αυτός; (Γιατί;)  
  •  13. Με ποιον θα ήθελες να παίξεις στο διάλειμμα που δεν έχεις παίξει ποτέ ξανά μαζί του; 
  •   14. Πες μου κάτι καλό που έγινε σήμερα!  
  •  15. Ποια λέξη είπε πιο πολλές φορές η δασκάλα σου σήμερα;  
  •  16. Τι πιστεύεις οτι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε για πιο πολλές ώρες στο σχολείο;  
  •  17. Τι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε λιγότερο; Γιατί;  
  •  18. Σε ποιον πιστεύεις οτι θα μπορούσες να φερθείς καλύτερα μέσα στην τάξη σου; (ενώ δεν το έχεις κάνει ενδεχομένως)  
  •  19. Πού κυρίως παίζεις στα διαλείμματα; 
  •   20. Ποιος είναι ο πιο αστείος μέσα στην τάξη σου; Γιατί;  
  •  21. Τι σου άρεσε πιο πολύ στο κολατσιό σου; 
  •   22. Αν ήσουν εσύ ο δάσκαλος αύριο, τι θα έκανες;   
  • 23. Υπάρχει κάποιος στην τάξη που θα χρειαζόταν λίγο χρόνο εκτός ομάδας;  
  •  24. Αν μπορούσες να αλλάξεις θέση με κάποιον μέσα στην τάξη, με ποιον θα το διαπραγματευόσουν; Γιατί;   
  • 25. Πες μου 3 διαφορετικές στιγμές που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσεις το μολύβι σου σήμερα!

Sunday, March 1, 2015

Αξιολόγηση ΚΠΓ


ΜΕΘΟΔΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ

Ι. ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΟΥΝ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΪΟΥ 2011

ΕΠΙΠΕΔΟ Α (Α1+Α2)
Διαβαθμισμένο τεστ στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική και Ιταλική

ΕΝΟ-
ΤΗΤΑ
Τύπος ερωτημάτων / δοκιμασιών(i)Αριθμός ερωτημάτων / δοκιμασιώνΣυντε-
λεστής
ΒαθμολογίαΧρόνος
(λεπτά της ώρας)
Αριθμός λέξεων κειμένων
ΜέγιστηΕλάχιστη(ii)παρεχόμενου (iii)παραγόμενου (iv)
1Επιλογή20+20=40501,04050Α1: Α2:8 1565450 - 750Δεν ορίζεται
Συμπλήρωση5+5=101,010
2Καθοδηγούμενη παραγωγή2 - 4--(v)60Α1: Α2:9 1840Δεν ορίζεται140 - 180
3Επιλογή5+5=10202,02050Α1: Α2:8 1515 - 25Δεν ορίζεταιΔεν ορίζεται
Συμπλήρωση5+5=103,030
4Καθοδηγούμενη παραγωγή3--40--(vi)15 - 20 (vii)Δεν ορίζεταιΔεν ορίζεται
Υποσημειώσεις:
(i) Στην περίπτωση των ενοτήτων 1 και 3 η ελάχιστη μονάδα στην οποία αναλύεται το τεστ είναι το ερώτημα (item), ενώ στις ενότητες 2 και 4 η ελάχιστη μονάδα είναι η δοκιμασία ή δραστηριότητα (activity).
(ii) Ελάχιστη βαθμολογία χαρακτηρίζεται εδώ η μικρότερη βαθμολογία που επιτρέπει την άθροιση των μερών για εξαγωγή της τελικής βαθμολογίας όλων των ενοτήτων του τεστ.
(iii) Το «παρεχόμενο» αναφέρεται στο κείμενο που καλείται ο εξεταζόμενος να διαβάσει ή να ακούσει.
(iv) Το «παραγόμενο» αναφέρεται στο κείμενο που καλείται ο εξεταζόμενος να γράψει ή να πει.
(v) Στις ενότητες 2 και 4, που υποδιαιρούνται σε δραστηριότητες, δεν υπάρχει συντελεστής βαρύτητας. Η βαθμολογία προκύπτει από την εκτίμηση του βαθμού ανταπόκρισης σε συγκεκριμένα κριτήρια, που καλούνται να εφαρμόσουν δύο εξεταστές/βαθμολογητές για κάθε εξεταζόμενο.
(vi) Για την ενότητα 4 δεν υπάρχει ελάχιστη βαθμολογία. Αυτό σημαίνει πως η άθροιση των βαθμών που εξασφάλισε ο εξεταζόμενος γίνεται ακόμη κι αν στην ενότητα 4 ο βαθμός είναι μικρότερος του 30% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας αυτής της ενότητας.
(vii) Ο προσδιοριζόμενος εδώ χρόνος διατίθεται για την εξέταση κάθε ζεύγους εξεταζομένων.

ΕΠΙΠΕΔΟ Β (Β1+Β2)
Διαβαθμισμένο τεστ στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική και Τουρκική

ΕΝΟ-
ΤΗΤΑ
Τύπος ερωτημάτων / δοκιμασιώνΑριθμός ερωτημάτων / δοκιμασιώνΣυντε-
λεστής
ΒαθμολογίαΧρόνος (λεπτά της ώρας)Αριθμός λέξεων κειμένων
ΜέγιστηΕλάχιστηπαρεχόμενουπαραγόμενου
1Επιλογή25+25=50600,84050B1: B2:8 15851.500–2.500Δεν ορίζεται
Συμπλήρωση5+5=101,010
2Ημιελεύθερη παραγωγή2 - 4--60B1: B2:9 1870150 - 200350 - 400
3Επιλογή7+8=15252,03050B1: B2:8 1520 – 30Δεν ορίζεταιΔεν ορίζεται
Συμπλήρωση5+5=102,020
4Ημιελεύθερη παραγωγή3--40--20 – 25Δεν ορίζεταιΔεν ορίζεται

ΕΠΙΠΕΔΟ Γ1:
Στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική

ΕΝΟ-
ΤΗΤΑ
Τύπος ερωτημάτων / δοκιμασιώνΑριθμός ερωτημάτων / δοκιμασιώνΣυντε-
λεστής
ΒαθμολογίαΧρόνοςΈκταση κειμένων
ΜέγιστηΕλάχιστη
1Επιλογή500,4208801.500 - 2.500
Συμπλήρωση100,55
2Ελεύθερη παραγωγή2 - 3--30990330 - 400
3Επιλογή20120825Δεν ορίζεται
Συμπλήρωση515
4Ελεύθερη παραγωγή2--20--25Δεν ορίζεται

ΙΙ. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Το σύνολο των ερωτηµάτων κάθε ενιαίου διαβαθµισµένου τεστ επιτρέπει την εξασφάλιση 200 µονάδων από τις οποίες οι 100 προέρχονται από ερωτήµατα του χαμηλότερου επιπέδου δυσκολίας (Α1 ή Β1) και οι υπόλοιπες 100 από ερωτήµατα του υψηλότερου επιπέδου δυσκολίας (Α2 ήΒ2) 
Ενότητα 1Ενότητα 2Ενότητα 3Εξασφάλιση πιστοπ. Α1/Β1 (60% του 100)Εξασφάλιση πιστοπ. Α2/Β2 (60% του 200)
Α1/Β1 (30% του 25)Α2/Β2 (30% του 50)Α1/Β1 (30% του 30)Α2/Β2 (30% του 60)Α1/Β1 (30% του 25)Α2/Β2 (30% του 50)
Ελάχιστη απαιτούµενη βαθµολογία81591881560120
Κατά συνέπεια, σε πρώτη φάση ελέγχεται, για όλους τους εξεταζόμενους, μήπως σε κάποια ενότητα της εξέτασης συγκεντρώνουν βαθμολογία μικρότερη από αυτήν:
  • Πρώτη ενότητα 8 μονάδες,
  • δεύτερη ενότητα 9 μονάδες και
  • τρίτη ενότητα 8 μονάδες.
Στην περίπτωση αυτή θεωρούνται απορριπτέοι. Τα όρια αυτά είναι το 30% της μέγιστης βαθμολογίας κάθε ενότητας, βάσει των ερωτημάτων επιπέδου δυσκολίας Α1 ήΒ1, που εξασφαλίζουν συνολικά 100 μονάδες.
Στους εξεταζόμενους που εξασφαλίζουν συνολική βαθμολογία (δηλ. από όλες τις ενότητες) κάτω από 60 (δηλ. 1-59) δε χορηγείται πιστοποιητικό.
Στους εξεταζόμενους που εξασφαλίζουν βαθμολογία από 60 έως και 100 χορηγείται πιστοποιητικό Α1 ήΒ1.
Στους εξεταζόμενους που εξασφαλίζουν βαθμολογία από 101 έως και 119 (που θα ήταν αποτυχόντες του Α2 του Β2) χορηγείται, επίσης, πιστοποιητικό Α1 ήΒ1.
Στους εξεταζόμενους που εξασφαλίζουν βαθμολογία από 120 έως 200 μονάδες χορηγείται πιστοποιητικό Α2 ήΒ2, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν εξασφαλίσει ίση ή μεγαλύτερη βαθμολογία από την εξής:
  • Πρώτη ενότητα 15 μονάδες,
  • δεύτερη ενότητα 18 μονάδες και
  • τρίτη ενότητα 15 μονάδες.
Συνεπώς ο έλεγχος εξασφάλισης του 30% κάθε ενότητας γίνεται σε δύο φάσεις: μία στην αρχή, για όλους, και μία μετά την άθροιση των μερών, μόνο για όσους έχουν εξασφαλίσει συνολική βαθμολογία 120 ή περισσότερων μονάδων.