Αδυναμοι Μαθητες


Αδυναμοι Μαθητες

Οι αδύναμοι μαθητές (που είναι και η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα) χρειάζονται ειδική μεταχείρηση.

  Τις περισσότερες φορές, οι μαθητές αυτοί δε βρίσκουν κάποιο κίνητρο για να διαβάσουν ή ακόμα κιόλας για να παρακολουθήσουν το μάθημα μέσα στην τάξη. Ισως σε κάποια άλλα μαθήματα να είναι πιο δύσκολο να γίνουν δραστηριότητες που κινητοποιούν τους μαθητές.

  Στις ξένες γλώσσες όμως, επειδή μπορείς να μιλήσεις για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ τους ενδιαφέρει και ταυτόχρονα να κάνουν πρακτική στη γλώσσα που μαθαίνουν, η εκμάθηση γίνεται (και τους φαίνεται) παιχνίδι.

Σπορ, μουσική και διακοπές είναι απο τα αγαπημένα θέματα των περισσότερων μαθητών. Πως θα σας φαινόταν εαν η “κακιά και βαρετή” δασκάλα των παιδικών σας χρόνων σας μιλούσε για Premier League αντί για λεξιλόγιο;

Manchester United - Liverpool


ή για NBA?



Εκτός απο αυτόν τον τρόπο, μπορούν να υπάρξουν και άλλα κίνητρα για να κινητοποιηθεί ο μαθητής και να ασχοληθεί με τις εργασίες του.

Για παράδειγμα, αν πάρει καλό βαθμό στην ορθογραφία, θα μπορούσε την επόμενη φορά να έχει λιγότερες λέξεις για να μάθει (ως επιβράβευση) ή θα παρακολουθήσει ένα βίντεο με τα ενδιαφέροντά του.

Φυσικά αυτό δεν θα πρέπει να γίνεται συστηματικά, γιατί ο μαθητής θα περιμένει πάντα αντάλλαγμα για κάτι που θεωρείται αυτονόητο και τελικά θα έρθουν αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή απροθυμία για μάθηση χωρίς ανταλλάγματα.



Κάποιοι άλλοι μαθητές είναι αδύναμοι, λόγω μαθησιακών δυσκολιών που αρκετές φορές οι γονείς αγνοούν (γιατί δεν διαπιστώνονται πολύ εύκολα)

Μαθητες με Μαθησιακες Δυσκολιες


Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (κυρίως με κάποια μορφή δυσλεξίας) βλέπουν τον κόσμο με άλλο μάτι.

Βλέπουν κάποιες λέξεις σαν σχήματα, βλέπουν το γράμμα “όμικρον” σαν μια μπάλα, μπορεί να βλέπουν τα γράμματα να φεύγουν απο τις γραμμές, μπορεί οι λέξεις που διαβάζουν να μοιάζει με ένα αντικείμενο του σπιτιού!

H κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Πολλοί μαθητές μπερδεύουν το γράμμα b με το d. Άλλοι το p με το q. Άλλοι και τα 4 μαζί.
Εδώ βλέπουμε πώς μπορεί να βλέπουν τη λέξη teapot.

teapot-words

Οι γονείς δεν πρέπει να τρομάζουν απο τις μαθησιακές δυσκολίες. Δεν είναι “αρρώστια.” Δεν είναι κάτι κακό.
Είναι διαφορετικός τρόπος προσέγγισης του κόσμου μας.

Απλά για να μάθει αυτός ο μαθητής χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση και προοπτική απ’ ότι οι υπόλοιποι μαθητές.

Οι μαθητές αυτοί συνήθως δεν τα πηγαίνουν τόσο καλά στο σχολείο γιατί απο τη μια τους δυσκολεύει να καταλάβουν αυτά που καταλαβαίνουν οι υπόλοιποι με τον παραδοσιακό τρόπο και απο την άλλη το σχολείο δεν είναι στα ενδιαφέροντά τους.

Με το που τελειώνουν βέβαια το σχολείο, απελευθερώνονται απο την πίεση της κοινωνίας και συνήθως γίνονται πιο δημιουργικοί απο τους υπόλοιπους.

Μην ξεχνάμε οτι μερικοί απο τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους του πλανήτη ήταν δυσλεκτικοί!

Γουόλτ Ντίσνει (ιδρυτής των καρτούν Disney), Άλμπερτ Αινστάιν, Μάτζικ Τζόνσον (μπασκετμπολίστας του NBA), Στίβεν Σπίλμπεργκ (σκηνοθέτης του Jurassic park), Μπιλ Γκέιτς (ιδρυτής της Microsoft και των Windows), Toμ Κρουζ (ηθοποιός), Μοχάμεντ Άλι (μποξέρ), Κιάνου Ριβς (ηθοποιός), Τζον Λέννον (μουσικός) και πολλοί άλλοι διέπρεψαν στο χώρο τους, χωρίς να επηρρεαστούν απο τη δυσλεξία. Μάλιστα την χρησιμοποίησαν και προς όφελός τους.

Milford Sound in New Zealand


Κάποιο άλλο συχνό φαινόμενο (εκτός του οτι αντιλαμβάνονται τον κόσμο με διαφορετική οπτική γωνία) είναι η έλλειψη αυτοματισμού.

Το πειραμα

Για να το καταλάβετε αυτό καλύτερα θα σας προσκαλέσω να κάνετε ένα πείραμα. Πάρτε ένα χαρτί, ένα στυλό και ένα χρονόμετρο.
Δεν θα σας πάρει πολύ χρόνο. Κάντε το.

Αρχίστε να χρονομετράτε. Πιάστε το στυλό με το καλό σας χέρι και γράψτε…
” Σήμερα είναι μια πολύ ωραία μέρα. Τα παιδιά είναι χαρούμενα και η μουσική πολύ ωραία.”
Πόση ώρα σας πήρε;
Τώρα  αλλάξτε χέρι.

Γράψτε την ίδια πρόταση αλλά με ανάποδους γραμματικούς κανόνες.
Δηλαδή θα ξεκινάτε με μικρό γράμμα και όλα τα υπόλοιπα με κεφαλαία.
Λύση:
” σΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΜΕΡΑ. τΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ.”
Πόση ώρα σας πήρε;

Tώρα με το κακό σας χέρι αντιγράψτε το παρακάτω κείμενο
ακριβώς όπως είναι (μικρά – κεφαλαία)
“ΣήμερΑ ΕΙναΙ ΜιΑ ΠΟΛύ ΩραΙα μΈρα. τα ΠΑιδιΆ είΝΑι ΧαρΟύΜΕΝα κΑι η μουΣικΉ Πολύ ωΡΑίΑ”
Πόση ώρα σας πήρε;

Τί καταλάβαμε απο αυτό;
Οτι τα παιδιά αυτά επειδή δεν έχουν αυτοματισμούς δεν ανταποκρίνονται στον ίδιο χρόνο με τα υπόλοιπα ακόμα και αν πρόκειται για αντιγραφή απο μέσα.
Και πάει ο δάσκαλος και του φωνάζει! Τι κάνεις εκεί μια ώρα:

Αν θέλουμε να δυσκολέψουμε και άλλο το παράδειγμά μας σκεφτείτε να το αντιγράφετε σε μια γλώσσα που δεν τη γνωρίζετε και τη μαθαίνετε τώρα… πχ Αραβικά…
بوتان بوتانبون
Για αυτό ο καθηγητής πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός με αυτούς τους μαθητές και να τους βοηθάει στο να καταλάβουν καλύτερα με όποιον τρόπο τους βολεύει.

Συνήθως οι τρόποι με τους οποίους μαθαίνουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες είναι 3. Βλέποντας το, ακούγοντάς το, κάνοντάς το.
autism visual orientation

Οι περισσότεροι μαθητές είναι οπτικοί τύποι και θέλουν να το βλέπουν. Αν το κάνουν κιόλας, το θυμούνται ακόμα πιο εύκολα.
πχ Smile (χαμογέλα)
Πρώτα το βλέπουν, μετά το κάνουν και μετά το επαναλαμβάνουμε (με μίμηση ή μέσω παιχνιδιού).

Δείτε και αυτό το ενδιαφέρον post!